50 saker jag borde göra – 20% avklarat!

För ungefär 1,5 år sedan publicerade jag en lista med 50 saker jag borde göra, och som givetvis handlar om löpning.

50 saker

50 saker jag borde göra logotype

50 saker jag borde göra logotype

Ni kan se listan i sin helhet fördelad under följande länkar:

Nummer 1-10

Nummer 11-20

Nummer 21-30

Nummer 31-40

Nummer 41-50

 

Det är hög tid att börja bocka av vad jag hittills har hunnit med, och det är nedan punkter!

3. Testa periodisk fasta – CHECK

Det var längesedan jag testade periodisk fasta. Jag minns faktiskt inte riktigt hur, eller om det påverkade träningen, men det hade effekt på snabb viktreducering iaf. I dagsläget finns det inga planer på några sådana inslag igen. 

7. Springa ett maraton under 3 timmar – CHECK

Drömtiden blev avklarad i Barcelona i mars. Men det räckte inte, den blev dessutom krossad i och med 2:46.21 på Göteborgs Marathon nu i höstas.

8. Nå totalt 10.000 besök på bloggen – CHECK

Förmodligen trodde jag inte att jag skulle blogga så länge som jag gjort, eller att jag skulle ha för få läsare.  Denna gräns passerades lång tid tillbaka. Jag bugar och tackar för detta!

16. Foto tillsammans med Anders Szalkai – CHECK

En av de första punkterna som avverkades då vi hamnade på foto tillsammans under Göteborgsvarvets mässa. Jag fick dessutom växla några ord med honom, mycket trevlig herre!

27. Springa milen under 40 minuter – CHECK

36:36 på Malmömilen innebär ytterligare en sprängd tidsgräns!

32. Nå 5000st unika besökare på bloggen – CHECK

Precis som antalet besök så passerades denna gräns för länge sedan, tack igen! 😉

33. Få min sambo att ställa upp i ett motionslopp – CHECK

En punkt som jag var mycket tveksam till att få gjord, men det var lättare än vad jag trodde att få henne att ställa upp! Och som hon dessutom gick in för det, imponerande!

40. Skaffa en sponsor/samarbetspartner – CHECK

Det började med Ice Power, men nu finns det fler. Härligt!

41. Springa 10km tillsammans med min sambo – CHECK

I och med att jag fick min sambo att springa Midnattsloppet så klippte jag två flugor i en smäll! hehe

45. Träna som en elitlöpare under en vecka – CHECK

Den punkt som avklarades senast då jag hade min så kallade ”Hell Week” på 15 mil fördelat över 12 träningspass. Nu var det inte fullt ut som en elitlöpare skulle tränat då kvalitén uteblev, men väldigt nära mängdmässigt iaf! Det kommer komma fler liknande inslag i träningen framöver.

 

Totalt har jag klarat av 10 av 50 punkter. Det var mer än jag trodde så det är inte illa pinkat! Jag får fortsätta jakten på att slutföra fler! 😉

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *