Alternativ träning i väntan på löpningen!

I löpningens frånvaro så har det under helgen istället blivit två pass på gymmet. Ett förmiddagspass i lördags bestående av styrka. Jag lade in lite extra övningar för att stärka höfterna och hoppas att det på sikt ska ge resultat.

Idag blev det ett pass strax efter lunch på träningscykeln i 40min. Jag har otroligt svårt för att motivera mig att träna på en träningscykel. Precis som på ett löpband så går tiden skitsegt när man inte kommer någon vart.. 🙂

Utöver detta så har jag börjat med lite fotövningar och fortsätter med mycket stretch. Allt för att bli kvitt mina problem så fort som möjligt och för att stärka upp kroppen så att jag även kan undvika liknande problem. Jag tränar mycket hellre prehab än rehab. Det är roligare att lägga in vissa specifika övningar för att undvika skador, än att behöva lägga in dem på grund av att en skada har uppkommit.

Jag flörtar även in mig lite extra hos min sambo så att hon kan ge lite massage där det smärtar som mest. Om ni vill ha tips på hur man gör så hör av er! 😉

I morgong måndag så hoppas jag kunna testa på att löpa igen. Det är fortfarande väldigt osäkert om det är möjligt för jag har känt av foten även idag. Men det känns som att det är på gång åt rätt håll iaf, så om det känns bra under förmiddagen imorgon så blir det ett lugnare löppass på kvällen som test.

Varför ska det alltid vara så att när man inte kan springa så saknar man löpningen som mest… När jag blir kvitt mina problem och kan löpa på som vanligt igen så kan ni som möter mig i spåret räkna med att se ett leende på läpparna! 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *